Intervju s Cvetom Kuneševićem: 3D Modeliranje

Ste 3D kreator z več kot deset letnimi izkušnjami 3D modeliranja različnih izdelkov, tudi igrač. Na vaši spletni strani si lahko ogledamo vaše projekte. Pomagate pri razvoju ideje. Na podlagi skic ali opisa izdelate 3D model, ki potem služi kot osnova za izdelavo animacij, vizualizacij ali 2D načrtov. Izvajate Rhino tečaje 3D modeliranje.

Nudite izdelavo delavniških načrtov, izdelavo 3D modelov, izdelavo vizualizacij in animacij in izdelavo navodil za sestavljanje. Zakaj potrebujemo vse to, kakšen je namen?

Predvsem izogniti se kasnejšim zapletom pri izdelavi večjih serij in s temi povezanimi stroški. Marsikateremu zapletu ali težavi se lahko izognemo z virtualnim modeliranjem. Vso to gradivo pa lahko kasneje uporabimo tudi za marketing, izdelavo navodil za sestavo in uporabo itd.

Kakšne so prednosti vaših storitev?

Največja prednost je izdelava velike količine virtualnih modelov in različnih simulacij v zelo kratkem času, kar na koncu pomeni nižje stroške zagona novega produkta.

Ali izdelke boljše prodamo, če imamo izdelan 2D ali 3D model, animacijo, vizualizacijo in zakaj? Kakšna je razlika med 2D ali 3D modelom in kdaj katerega uporabiti?

Predvsem lahko bolje optimiziramo obliko, delovanje igrače ali kateregakoli drugega produkta, kar na koncu pomeni boljšo uporabniško izkušnjo ali nižje stroške izdelave orodij.

Pri mojem delu, večinoma izhajamo iz 3D, katerega narišemo najprej. 3D model je virtualni model v treh dimenzijah, se pravi s pravo programsko opremo si ga lahko ogledamo iz vseh strani. Da bi pa ta model pokazali nekomu ali mu ga poslali po elektronski pošti pa rabimo katerokoli od oblik 2D risbe. To je lahko črtni načrt ali vizualizacija.

Za pridobitev znanj iz tega področja priporočam prijavo na Rhino tečaj 3D modeliranja.

Kaj je še posebej pomembno pri igračah? Kaj svetujete?

Meni osebno je najbolj pomembna enostavna uporaba in pa enostavna sestava. Je pa moj pogled predvsem tehnične narave, kar je posledica mojega dela. Glede uporabniške izkušnje pa moramo povprašati otroke, ki so sigurno najboljši vir idej.

Ali nam lahko poveste kakšen primer dobre prakse iz področja igrač? Kako je potekal sam postopek izdelave oziroma pomoči podjetju?

Najboljši izkušnja je bila izdelava navodil za sestavo lesene otoške igrače Lucky3in1.

Gre za poganjalčka, skiro in tricikel, ki jih sestavite z uporabo istih delov. Vse skupaj postane precej kompleksno za sestaviti. Izziv je bila izdelava navodil, ki naj bila zasnovana tako, da igračo lahko sestavi vsak. Pregledali smo vsa obstoječa navodila in s pomočjo vizualizacij 3D modelov naredili nekakšen hibrid, ki se je izkazal za zelo uspešnega.

Ali je razlika pri modeliranju glede na vrsto materiala? Ali katerih izdelkov ni mogoče modelirati?

Modelirati je možno prav vse, več izzivov je pri izdelavi. Različni materiali se različno obdelujejo in temu je potrebno posvetiti največ pozornosti v fazi razvoja. Pri plastiki moraš paziti na skrčke materiala in enakomerno debelino materiala. Vedno je potrebno paziti na ujete oblike in negativne kote, zaradi katerih se kalup lahko nebi odprl. Glede na kompleksnost oblike izdelka raste tudi kompleksnost orodij, kalupov potrebnih za izdelavo, s tem pa seveda zelo narastejo tudi samo stroški. Pri lesu in kovinah je omejitev še več, je pa res da se z napredkom obdelovalnih strojev vse to konstantno spreminja. S pomočjo 5-osnih rezkarjev lahko danes izdelamo neprimerno več stvari kot smo jih v preteklost. Tehnologija 3D tiskanja bo še bolj korenito spremenila način izdelave, omejitev praktično ne bo več.

Kaj svetujete tistim, ki se podajajo na pot izdelave igrače in tistim, ki igrače že prodajajo? V kateri fazi procesa je pametno izdelati 3D model?

Če ocenite, da bi vam 3D model lahko olajšal pot skozi proces oblikovanja in priprave za proizvodnjo, potem predlagam, da to naredite čim prej. Danes se da na virtualnem 3D modelu preveriti praktično vse, od barv, tekstur, gibanja posameznih delov, kako bo izgledal kalup, kakšna bo pot orodja, oziroma rezkarja.

Največja prednost zgodnje izdelave 3D modela je v tem, da vam olajša vse nadaljnje stopnje razvoja. Sodelavcem, izdelovalcu ali potencialnim investitorjem lahko pokažete vizualizacije ali animacijo izdelka, ter tako hitreje dobite povratne informacije in izvedete morebitne spremembe. Vse spremembe virtualnega 3D modela so bistveno hitrejše in cenejše kot spremembe na fizičnih prototipih.

Kakšna prihodnost nas čaka na področju 3D modeliranja in vizualizacije?

Glede na to, s kakšno hitrostjo se spreminja proces oblikovanja, prototipiranja in izdelave je kar izziv napovedati kaj bo v prihodnje. Sigurno bo razvoj stremel k popolni neodvisnosti od oblike in materiala. Največji napredek nas verjetno čaka na področju 3D tiska, predvsem se bo zmanjšal čas 3D tiskanja in pa povečeval se bo izbor materialov iz katerih bomo 3D tiskali. V modeliranju pa bo verjetno največji napredek v optimizaciji določenih procesov, ki nam danes vzamejo največ časa. To je reševanju problemov strukturnih povezav med posameznimi elementi.

Ali bi želeli izpostaviti še kaj posebnega?

Tu bi predvsem namenil apel vsem ljudem, ki v sebi hranijo kakšno dobro idejo in se sprašujejo ali naj z njo kaj konkretnega naredijo. Pogosto slišimo da nima smisla da kaj izumljati saj je vse že izumljeno. Moje mnenje je, da se bo čez 100 let zelo malo stvari uporabljalo v obliki kot jo poznamo danes. Revolucionarnih izumov bo sigurno manj, bo pa zato ogromno izpopolnitev stvari, ki so že v uporabi. In to ogromno šteje v razvoju človeštva in tehnologije na splošno. Danes imamo na srečo možnost z relativno malo denarja preveriti ali ima naša ideja potencial in to nam omogočajo 3D tehnologije.

3Dimension, Cveto Kunešević, industrijsko oblikovanje, s.p.
W: www.3dimension.si

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja