Preveliko število igrač je lahko moteči dejavnik malčkove igre

MED IGRO SE RAZVIJA MALČKOVA POZORNOST

Ena izmed zelo pomembnih spoznavnih sposobnosti, ki se razvija pri malčkih med igro, je pozornost. Starši lahko zelo jasno opazujejo, kako dojenčki s starostjo vedno dlje skupaj berejo, se ukvarjajo z le eno igračo in tudi dlje pozorno poslušajo ter spremljajo dogajanje okoli sebe. Znanstveniki merijo ohranjanje pozornosti prav z dolžino gledanja v predmet ali dogajanje. Pozornost je odvisna od predmetov, ki malčka obdajajo. Če so predmeti novi ali so na primer zelo blizu, bo dojenčkova pozornost daljša. Predvsem do tretjega leta starosti pa so malčki še posebej občutljivi na dejavnike, ki zmotijo njihovo pozornost. Že več majhnih sprememb v okolju, elementov na igračah ter premikov igrač lahko zmoti malčkovo ohranjanje pozornosti.

SPODBUDNI DEJAVNIKI IGRE IN IGRAČ

Raziskave kažejo, da igrače z določenimi lastnostmi največkrat izzovejo uspešno igro malčkov. To velja za igrače, ki:

  • so sestavljene iz veliko delov,
  • so lahke,
  • so kontrastnih barv in tekstur ter
  • imajo veliko načinov uporabe

Pomembno je, da starši otrokom ponudijo uravnoteženo število znanih in novih igrač,tako da se igra spreminja in razvija. Pri tem je pomembno omeniti, da ima na uspešnoigro vpliv tudi raznolikost igrač. Ni dobro, če je malček obkrožen le s kockami ali avtomobilčki, ampak je dobro, da ima nekaj plišastih igrač, odzivnih igrač (te, ki proizvajajo zvok ali vidne učinke ob pritisku), organizacijskih igrač (te, ki so sestavljene iz več delov) ter simbolnih igrač (te, ki omogočajo simbolno igro, pretvarjanje).

VPLIV OKOLJA NA MALČKOVO IGRO

Velik vpliv na način malčkove igre ima okolje, v katerem se malček igra. Večina mam spodbuja samostojno igro tako, da malčka postavijo v ograjen igralni prostor ali posedejo za mizo. Pri tem moramo upoštevati moteče dejavnike, ki lahko zmotijo njegovo igro. Več raziskav je pokazalo, da malčke pri igri običajno zmoti zvok televizije v ozadju.

Takrat je njihova igra krajša. Podobno moteče je lahko preveč igrač v malčkovem okolju – manj igrač naj bi spodbujalo globljo, bolj izpopolnjeno igro, ker ima otrok več priložnosti in časa, da se ukvarja z eno izmed igrač, ki jih ima na razpolago.

Ena izmed raziskav je pokazala, da se je igra malčkov, ki so se lahko igrali z več igračami (12 ali 21 igračami), in tistimi, ki so se igrali z manj igračami (le s tremi), pomembno razlikovala. Tisti, ki so se igrali le s tremi igračami, so se igrali najdlje.

ZAKLJUČEK

Težko je postaviti vodilo, koliko igrač v malčkovem okolju spodbuja optimalno igro. Bolj je pomembno zavedanje staršev, da je dobro igro spremljati, odstraniti igrače, če jih ima malček preveč, ter omogočiti ustrezno okolje s čim manj motečimi dejavniki, da se lahko malčki prosto igrajo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja