POROČILO IZVEDBE
Št. udeležencev: 13
Program je za izvedbo prejel naslednje ocene od možnih 9 točk:
- Vsebina in metoda dela: 8,54;
- Uporabnost programa: 8,64;
- Organizacija in izvedba programa: 8,56.
Program
Inštitut za razvoj igrač je v šolskem letu 2021/22 izvedel Program profesionalnega usposabljanja “Razvoj igrač”, ki je bil namenjen nadaljnjemu izobraževanju in usposabljanju strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju.
Izbrani smo bili na Javnem razpisu za izbor in sofinanciranje programov profesionalnega usposabljanja za šolsko leto 2021/22, ki ga je objavilo Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, v Uradnem listu RS, št. 26/21, dne 19.2.2021.
Program je bil objavljen v Katalogu programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja.
Podatki o programu:
- Tematski sklop: predšolska vzgoja
- Št. ur: 19
- Cena za strokovne delavce v vzgoji in izobraževanju: 192,15 EUR.
- Cena za ostale prijavitelje: 250,00 EUR.
- Lokacija: On-line
- Št. udeležencev: Ni omejitve
- Rok prijave: 9. 11. 2021
- Plačilo: Račun izda Inštitut za razvoj igrač po sami izvedbi programa.
- Prijavitelji: Strokovni delavci v vzgoji in izobraževanju; vsi, ki jih naš program zanima (v sistem se prijavi samo fizična oseba, račun se lahko izda na pravno osebo).
- Prijava: Preko KATIS: https://paka3.mss.edus.si/Katis/Prijava.aspx. Za vstop v spletni progam Katis potrebujete svojo davčno številko in geslo. Geslo zaposlenim na področju VIZ iz Katisa generira odgovorna oseba VIZ zavoda. V primeru, da niste zaposleni na področju VIZ in bi se programa želeli udeležiti preko Katisa, za dodelitev gesla za dostop zaprosite na e-naslov: katis.mizs@gov.si. Podatki v sistemu so trajni in se ne brišejo. Po vstopu v sistem se prijavite na naš program “Razvoj igrač”. V primeru težav pri prijavi prosim pošljite e-mail na: katis.mizs@gov.si. Za vprašanja v zvezi s programom smo dosegljivi na: klavdija@institut-igrac.si ali na mobitel: 041-804-496 (Klavdija Höfler).
- Termin izvedbe:
DATUM | ČAS | NASLOV PREDAVANJA |
sobota, 13. 11. 2021 | 8.00 – 8.45 in 8.45 – 9.30 (2) | Razvojni cikel izdelave igrače |
9.45 – 10.30 (1) | Zakonske zaveze za varno igračo in dokazovanje izpolnjevanja teh zahtev | |
10.45 – 11.30 (1) | Kemikalije v igračah | |
11.40 – 12.20 (1) | Kako izbrati igračo, ki je primerna za določeno starost dojenčka, malčka in otroka? | |
12.30 – 13.15 (1) | Radosti in pasti nove tehnologije | |
sobota, 20. 11.2021 | 8.00 – 8.45 in 8.45 – 9.30 (2) | Igrače iz odpadnih materialov |
9.45 – 10.30 in 10.30 – 11.15 (2) | Delavnica – Izdelava multisenzornih igrač in iger | |
11.30 – 12.15 in 12.15 – 13.00 (2) | Multisenzorne (veččutne) igrače | |
sobota, 27.11.2021 | 8.00 – 8.45 in 8.45 – 9.30 (2) | Delavnica – Izdelava multisenzornih igrač in iger (2) |
9.45 – 10.30 in 10.30 – 11.15 (2) | Igra deklic in dečkov: Enaka, podobna, različna (2) | |
11.30 – 12.15 (1) | Elektronske igre in kognitivni razvoj – luči in sence | |
12.30 – 13.15 in 13.15 – 14.00 (2) | Igrače od izvora do ponora z vidika vsebnosti nevarnih snovi in onesnaževanja okolja po zavrženosti |
V izvedbo programa so bili vključeni naslednji strokovnjaki:
Naslov predavanja/delavnice | CILJ PREDAVANJ/DELAVNIC | PREDAVATELJ | Število ur | Oblika/metode dela (predavanje, delavnica, …) |
Razvojni cikel izdelave igrače | Predstavitev celotnega cikla razvoja igrače (od skice do končnega izdelka in nazadnje do prodaje). | mag. Klavdija Höfler, direktorica Inštituta za razvoj igrač | 2 | Predavanje |
Igra deklic in dečkov: Enaka, podobna, različna | Cilj je predstaviti vzgojiteljem_icam razvojne značilnosti igre, povezane s spolom otrok ter zvečati občutljivost vzgojiteljev_ic za preseganje spolnih stereotipov glede na vrsto igre in izbor igrač (spolno nevtralne igrače, igrače značilne za deklice in igrače značilne za dečke). | prof. dr. Marjanovič Umek, doktorica znanosti, zaslužna profesorica za razvojno psihologijo | 2 | Predavanje |
Multisenzorne (veččutne) igrače | Cilj je spoznati model veččutnega učenja s pomočjo igre (model VAKOG); usvojiti pravila pri izdelavi veččutnih igrač in iger ter spoznati nekaj dobrih primerov tovrstnih igrač in iger. | izr. prof. dr. Aksinja Kermauner, specialna in rehabilitacijska pedagoginja, dela na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem, kjer na Oddelku za inkluzivno pedagogiko predava predmet Metode dela s slepimi in slabovidnimi. Tiflopedagoginja in pisateljica. | 2 | Predavanje |
Delavnice – Izdelava multisenzornih igrač in iger | Pravila izdelave varnih multisenzornih igrač in iger. | Ina Sulič, mag. prof. zgodnjega učenja, mag.prof. inkluzivne pedagogike | 4 | Delavnica |
Radosti in pasti nove tehnologije | Predstaviti vzgojiteljicam kako vzgojitelji usposobijo starše za pravilno uporabo elektronskih igrač in kako postavit časovno in prostorsko omejitev uporabe elektronskih igrač. Vpliv na razvoj otroka pri uporabi elektronskih igrač. | MIHA KRAMLI, univ. dipl. teolog, terapevt, psihoterapevt | 1 | predavanje |
Zakonske zaveze za varno igračo in dokazovanje izpolnjevanja teh zahtev | Kaj me kot proizvajalca igrač zakonsko zavezuje, da lahko dokažem skladnost igrače predno jo dam na trg (pregled zahtev Direktive o igračah / Uredbe o igračah, evropski tehnični standardi, ki opredeljuje tehnične varnostne zahteve – SIST EN 71, kdo lahko izvaja testiranja ustreznosti igrač, izdelava tehnične mape in Izvaja o skladnosti). | Andreja Bednjički, Inštitut Isera d.o.o. | 1 | predavanje |
Kemikalije v igračah | Seznanijo se z označevanjem alergenih dišav in nevarnih snovina igračah. Vedo, katera zakonodaja obravnava kemijsko varnost igrač. | mag. Alja LivioTorkhani, magistrica bioloških in biotehniških znanosti, profesorica biologije in kemije | 1 | predavanje |
Igrače iz odpadnih materialov | Spoznavanje odpadkov kot primernega materiala za izdelavo igrač, vrste in lastnosti. Osnove trajnostnega oblikovanja. Primeri dobrih praks predelave odpadkov v igrače in didaktične pripomočke. Komuniciranje trajnostnosti preko odpadkov in uporabe odpadkov v vzgojno-izobraževalnem procesu. | Maja Rijavec, univ. dipl. komunikologinja, ustanoviteljica in vodja društva in socialnega podjetja Smetumet | 2 | predavanje |
Elektronske igre in kognitivni razvoj – luči in sence | Igre in igrače pomagajo otroku da se čustveno in razumsko razvija. Elektronske igre prispevajo k razvoju kognitivnih zmožnosti, vendar to delajo selektivno samo za nekatere zmožnosti. Vsebujejo pa tudi nevarnost da tako prevzamejo mladega človeka, da postane od njih odvisen in da posledično začne zanemarjati druge pomembne življenske izkušnje kot so lahko odnosi, vrednote, šola. | Spazzapan Bernardo, dr. med., spec. psih. Zunanji sodelavec Zdravstvenega doma Nova Gorica – Ambulanta za odvisnosti | 1 | predavanje |
Kako izbrati igračo, ki je ustrezna za določeno starost dojenčka, malčka ali otroka? | Cilj je predstaviti, kako lahko izberemo najbolj ustrezno igračo za določeno starost otroka. Razumevanje otrokovih zmožnosti in razvoja je ključno za izbor igrače, ki bo spodbujala igro ter otrokov razvoj. | dr. Nera Božin, doktorantka psihologije | 1 | Interaktivno predavanje |
Igrače od izvora do ponora z vidika vsebnosti nevarnih snovi in onesnaževanja okolja po zavrženosti. | Predstaviti iz česa so igrače sestavljene, potencialni vpliv na zdravje otrok in okolje. | doc. dr. Cvetka Ribarič Lasnik, direktorica Inštituta za okolje in prostor, predavateljica na Visoki šoli za varstvo okolja | 2 | Predavanje |
19 ur |